Sunday, 23 December 2012

Sesuatu yang terjadi atas diri ku...



Hai semua... rindu comel tak? Hehehehehe...sekarang ni de sesuatu wabak yang telah datang pada diri comel. Ia barmula pada muka, muka comel habis de bintik-bintik macam ruam, gatal nye!!! Hanye Allah je lah tahu,Ya Allah selamat kan lah comel,hanye engkau yang tahu segala-gala nye..

Pindah! Pindah!


Hai semua....comel harap semue sihat n happy selalu insyaallah,sekarang ni comel sudah berpindah hostel di Khantan. Alhamdulilah walaupun kawasan nya kecil.tapi selesa tinggal di situ, sebab kawan-kawan dekat-dekat je.kantin pun de.so senang lah semuanya de..^__^ yang susah sikit tu nak pergi stesen bas, memang jauh lah.hmmmmm sabar je lah, dekat dunia ni mana de senang kn..semua tu dugaan.kita bersabar je lah..insyaallah tentu de jalan yang terbaik untuk semua ni...

Thursday, 22 November 2012

Selamat penganti baru..

hye kawan comel!! lama dah tak dengar berita kan...biasa lah comel baru je abis cuti seminggu di rumah makcik comel di Kajang best!! huhuhu.
Kebetulan pulak abang sepupu comel telah selamat mendirikan umah tangga.
Alhamdullah..

nie abang sepupu comel...
hensem kn..

nie isteri nya...
cantik sangat-sangat..



menanda surat..
memakai gelang




paling romentik..
huhuhu

bergambar bersama saudara








Semoga berkekalan sehingga akhir hayat..
Amin..

Sunday, 4 November 2012

Ahamdulilah

Ahamdulilah...
Setiap yang kita minta.
Allah akan tunjukkan dan beri jawapan.
Maka, berlapang dada lah dengan petunjuk yang Allah beri.
mengapa perlu ditentang?
mengapa perlu?
Ahamdulilah...
tiada kesedihan,
tiada kekusutan,
malahan lebihan tenang dengan takdirNya.
bila Allah menggerakkan kita kepada sesuatu Petunjuk,
maka bersegerah,
jangan bertangguh...
Ahmamdulilah..
^__^

Friday, 2 November 2012

lupe..lupe!!!

hai smue!!! comel harap smue nye hppy selalu.insyaallah
nk thu x??? skrg nie banyak dh comel boleh lupe.
comel tak thu lah pew nk jadi dh.
sampaikan kwn yg comel rapat pn,comel dh xingat.
Astagfirullah hal azim..
pew punye kawan lah nie 
jgn lah jdi mcm comel nie.
kuat sgt lupe..
emmmmm..sabar jew lah klu jadi kwn comel nie kn...
de jew kne ingatkan...



Tuesday, 30 October 2012

kasih ibu dan ayah.

hye semua!!
setiap yg dicipta mesti de ayah n ibu betul x??
mesti lah betul kn?
klu x...
xjdi lah kte hidup di dunia nie..
jdi kte kne lah hormat mereka.
pergorbanan mereka amat lah besar..
nie pada kisah comel.
Bila dah tak nampak umi dan bak depan mata baru comel sedar rasa kosongnya hidup tanpa mereka. 
Baru comel sedar rasa terkapai-kapai mencari arah,
senang rebah tanpa orang yg pimpin tangan nie untuk meneruskan langkah.
Baru comel jadi orang yg sangat sensitip bila sebut umi dan bak. Belajar lah erti hidup sebenar.
daripada tu....
Sayang lah mereka sehingga ke akhir hayat.
Sayang bila dekat, Rindu bila jauh..

nie gambar famly comel.
cute x???
hehehe

yg hensem nie adik comel yg ke-2
die xde dlm gmbr kt atas.
cian kt die.
nie lah satu2nye hero bak n umi..
ahmdullah.

Saturday, 27 October 2012

selamat Idul Adha

pew khabar semua!!!!
selamat idul adha kepde semue...
wah!! tntu best rye haji nie kn...
bnyak x dpt dging lembu???..ahmdllah rezeki...
rye hji nie..kt umah comel bnyk msk untuk hri hji nie...
ahmdllah abis smue..
huhuhu...
comel harp korng pn hppy jge...


nie hidng wktu rye idul adha yg pertame...
comel yg wt lontong tu..hehehe
xthu lah rse nye cne..
umi comel wt laksa terengganu..memg terbaik...sedp.. 


nie pn sme jge..
jempt2 dtg umah comel..
hehehe..
jgn malu2..
jgn segan..


ah!!!yg nie 
hri kedua lak...
yg nie comel wt..
bru firt time comel msk.
mee udng tau...
huhuhu
hri lain lak...
xthu g nk wt pew...
de owg dtg...
insyaallah comel masakkan..
hehehe
^___^

Wednesday, 24 October 2012

balik kampung yeah!!!!

Hai semua....ingt comel selalu ye..hehehe
xlme g leh dpt cuti lme.huhuhu syok nye!!
bila cuti,tntu owg nk blk kampung kn...
betul x??hehehe
mestilah nk balik kn2..
tpi kdng2 comel nie lain cikit kut...
dh lme dpt cuti...
nk jgew g melancong kew tempat lain...
xsalah kn..merasa tempat yg lain??
bukannye selalu...hehehe
tempat lain tu..mcm contoh nk gumah makcik lah..
saudara-mara ramai ddk tempat berlainan..
syok lah...leh jalan..
tpi apa pn...
kne ingat jgew keseronokkan tu hanya lah sementara..
okey...
senyum selalu....


andai ku mati sekarang..

Hai semua..hope hppy selalu ye..
emmmm..nie pde andai comel jew..
andai comel mati sekarang..
adakah yg akan merasa kehilangan ku?
adakah yg akan de owg akan menangis pilu menghantar mayatku?
adakah yg akan mendoakan ku setiap kali mereka mengenangku?
adakah yg akan ziarah ke pusaraku?
comel kdng2 menangis seowg bila memikirkan hal tu.
kerana hal nie pasti akan berlaku.
Ya Allah....
ku tidak mahu merasakan apa-apa
ku hanya ingin menyebut namamu sahaja sebagai penganti aduan hamba.
Ya Rabb...
jadikan lah ku sabar sebagai penakluk benci dihati nie.
jadikan lah sedekah ku untuk menghancurkan kesombonganku.
jadikan lah solatku sebagai pelindung hari-hariku yg penuh dgn orng2 yg benci atas kehadiranku.
jdikanlah doa ku sebagai penghibur hati.
Ya Allah..
ku memohon berilah ku kesabaran.
ku memohon ampunkanlah segala dosa ku.
ku memohon jagalah ku dri terpengaruh hati yg menggebu.
ku memohon terimalah segala amalan ku.
Amin..

Monday, 22 October 2012

rindu...

Hai semua, comel harap semua sihat selalu insyaallah...amin.
nk thu x comel rindu kt sape nie....hehehe
comel rindu dgn opah comel kt terengganu lah,    
comel nk blk sne...tpi xde cuti..ummmm sedih kn,
nk ckp dgn opah.....
opah comel lak xpandai angat call,   
comel cme leh thu khabar opah jew.
tu pn dri pde maksu comel..
comel rindu nk peluk opah..ummmm
comel harap opah selalu sihat n dipanjangkan umur..
insyaallah..amin.

Saturday, 20 October 2012

hujan oh hujan

Hai semua, comel harap kwn2 comel sihat belaka.insyaallah,amin.
Dekat kampung comel, sekarang nie. Ahmdullah sedang hujan. 
Wah!!! bestnye, rse tenang jew tengok hujan turun.
nie lah namanya rahmat Allah.
kite perlu bersyukur atas segalanya.
jangan sekali-kali mengeluh atas segalanya.
insyaallah kwn2 comel leh lakukan sama dgn comel jgew.
Amin.....^^

Sunday, 14 October 2012

bersyukur

                                                       
Ingt kt comel lgi x???comel harp kwn2 comel nie sehat selalu n hppy selalu.insyaallah, amin
sekarng nie ahmdullah comel rase tenang sangt, sekarng nie bru comel sedar rupe nye bukan comel je de masalah.Setiap manusia tentu de masalahkan, Comel hanya mampu berdoa, setiap masalah n dugaan nie,comel harus tabah untuk menhadapi segala nye.selain tu untuk tenang kn diri kite mesti lah selalu amalkan bacaan Al-Quran dan banyakkan selawat,insyaallah hati kite nie berasa lega jew.


Friday, 5 October 2012

dugaan...dugaan!!!

                     

hai semua..comel rindu sgt dgn korang,hehehe comel harap kwn2 comel semua nie sihat n hppy selalu.
skrg nie comel rse mcm takut pn de, comel penh de rse jge kdng2 comel mcm  tak mampu jew nk terus kn hidup nie, skrg ni byk yg dtg menguji comel, Ya Allah selamatkan lah hampa mu yg tak berdaya nie Ya Allah, comel xthu nk buat,comel hanya mampu berdoa jew, 
comel sayang kt korang semua..
i iove u..


Thursday, 4 October 2012

Syok nye khawin!!!

Hai kwn..rndu comel x???hehehe gurau jew..
hri nie comel nk cerita pasal khawin tau..hehehe, tpi bkn comel yg khawin ye..
seorng kwn comel nie xlme lg die akn memulakan hidup bru nye.iaitu alam perkhawinan, ahmdllah akhirnya ia khawin jge, seronok kan dgr bila owg nk khwin, mcm kite pn nk khwin jge kn..comel teringin jgew nk khwin,tpi kn klu comel nk khwin nnt, leh kew, comel jdi isteri yg baik untuk suami ye..kdng2 takut jge.
xpelah..cme Allah jew yg thu segalanye,comel mampu berdoa jew...tapi xlupe jge dgn seorang kwn comel nie,semoga mereka bahagia sehingga ke akhir hayat...Amin